کد خبر: ۸۴۴۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹ 30 April 2020
تابناک/اصغر مکارم گفت: با مثبت شدن آزمایش ۲ نفر از بیماران مشکوک به کرونا ظرف ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان به این بیماری در سطح جنوب کرمان به ۳۹ مورد رسید.
 

 

«اصغر مکارم» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: با مثبت شدن آزمایش ۲ نفر از بیماران مشکوک به کرونا ظرف ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان به این بیماری در سطح جنوب کرمان به ۳۹ مورد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: ۲ مورد جدید ابتلا به کرونا، مرد ۱۸ ساله و زن ۶۵ ساله ساکن شهرستان عنبرآباد هستند که اکنون در بیمارستان امام خمینی(ره) بستری و تحت مراقبت می باشند.

وی به آمار مبتلایان به کرونا به تفکیک شهرستان ها، اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۵ نفر از شهروندان شهرستان جیرفت، ۱۴ نفر از کهنوج، ۶ نفر از عنبرآباد، ۱ نفر از رودبار جنوب، ۲ نفر از قلعه گنج و ۱ نفر از شهرستان فاریاب به کرونا ویروس مبتلا شده اند و خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به این بیماری در شهرستان منوجان گزارش نشده است.

مکارم ابراز کرد: از ۳۹ مورد ابتلای قطعی به کرونا ویروس، تاکنون ۲۷ نفر پس از بهبودی کامل از مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ترخیص شده اند و اکنون ۵ نفر تا بهبودی کامل در قرنطینه خانگی بسر می برند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان کرد: ۴ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ در بیمارستان های این منطقه تحت مراقبت هستند و در این بین متاسفانه تاکنون ۳ نفر از همشهریان جنوب کرمانی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

وی اظهار کرد: از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز ۶۷۹ مورد بیمار حاد تنفسی مشکوک به کرونا ویروس در مراکز درمانی جنوب کرمان بستری شده اند که از این تعداد ۶۴۴ نفر پس از بهبودی ترخیص شده اند.

مکارم در خاتمه تاکید کرد: قطعا اهمیت رعایت فاصله اجتماعی در مهار ویروس کرونا بسیار مهم است بنابراین مردم منطقه به فاصله گذاری هوشمند پایبند باشند و مجموعه بهداشت و درمان را در مسیر کنترل بیماری یاری کنند تا سلامتی مردم به دلیل بی توجهی فردی در معرض خطر قرار نگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار